FashionBeans: Men's Fashion & Men's Style Guide
+ Reply to Thread
First ... 12 52 60 61 62 63 64 72 112 162 ... Last
Results 611 to 620 of 2670
  1. #611

    Fashionisto
    Join Date
    May 2013
    Posts
    67
    Offline
    Quote Originally Posted by Unkle View Post
    Excuse me for butting in.

    Pins every time I look at your outfits I think in theory it should work but something is off.

    I recon its to do with your proportions, the skinny jeans do you no favours IMO, the tightness around the calf and low waist seems to exaggerate the size of your torso.

    I recon if you traded them for a very slightly straiter fit it would flatter your body shape better
    I would disagree.

    I'm not really a fan of denim on denim unless there is a real contrast in the denim colour, but that's just personal preference. Having said that, everything in the picture fits really well, all in proportion, and actually works on the whole.

  2. #612
    Ivan Condor Aasllani's Avatar

    Moderator
    Join Date
    Sep 2011
    Posts
    2,581
    Offline
    Thanks for feedback so far guys

    @ Ben, the other forum is FUK.co.uk - it's quite good for info on bargains / sales / TK, but it can be a bit snobby. They have quite a defined style and don't like to deviate from it much, and everything has to be obscure designer brands. Dunno why I post my fits there really lol

    I think the reason I post is because it's a bit more active than here - would be good if this forum had a bit more interaction & feedback

  3. #613

    Trend Setter
    Join Date
    Mar 2012
    Posts
    137
    Offline
    Yeah it's a shame there isn't more activity on here. It's surprising really as the articles that come up each day are usually brilliant and extremely informative, and I'm sure that loads of people view the site for those each day. Just don't know why people don't venture into the forums.

    I must admit, I've not been as active as I could have been, but in all honesty this forum often tempts me into buying things I can't afford! :P
    And that's mainly down to my shit will power haha, but I only tend to come on when I need advice, or I'll just read and not post which I hope to change.

    But yeah, I'm gonna start posting more and will start posting pics up of outfits (which I've done a lot of in the past) for feedback etc!

  4. #614

    Trend Setter
    Join Date
    Feb 2012
    Posts
    358
    Offline
    @ Pins
    Those guys on that other forum look like a couple of fashion elitists tho (But seriously that Nic Cage gif seriously made me LOL)

    I've had a look around those forums and I still can't believe that a bunch of them can afford to splash out on Common Projects, APC, Levis' Vintage Clothing, and other high end brands.

  5. #615
    MarcLager's Avatar

    Style Icon
    Join Date
    Nov 2012
    Location
    Sweden
    Posts
    592
    Offline
    Quote Originally Posted by Pin Money View Post
    Edit: Would really like some feedback on this one - I thought it looked good but got totally ripped on another forum! What do you lot think? Cheers!
    I don't like the jacket. Leaving that aside, I'm not sure about the jacket/trouser combination. They're too similar for contrast, but not similar enough to work in unison.

    Part from that, I like it. Nice touch with the green satchel.

  6. #616
    MarcLager's Avatar

    Style Icon
    Join Date
    Nov 2012
    Location
    Sweden
    Posts
    592
    Offline
    Quote Originally Posted by Pin Money View Post
    They have quite a defined style and don't like to deviate from it much
    What style? A quick browse in that What are you wearing-thread reveals a severe lack of style in general, and most posters seem to focus more on brand than anything else.

    I like this forum, because the general style here is a bit more refined and sophisticated, yet open minded, and the tone is civilised. If I wanted random abuse from people who think shouting louder makes you more right, I'd just go back to high school, wouldn't I?

  7. #617
    JEK

    Trend Setter
    Join Date
    May 2013
    Location
    Denmark
    Posts
    190
    Offline
    Sorry for bad picture quality...


  8. #618
    Ivan Condor Aasllani's Avatar

    Moderator
    Join Date
    Sep 2011
    Posts
    2,581
    Offline
    Thanks for the feedback again peeps

    I can see how the jacket wouldn't be to everyone's taste, but good to know I'm not completely mental lol

    They make out on FUK like everything about the fit is terrible, but like you guys say, coming from them it's not too much of a worry. Did make me question myself though!

    @JEK - I like that, a full length pic would be good though.

    Let's get posting in this thread and turn this forum into the community it should be!

  9. #619

    Trend Setter
    Join Date
    Dec 2011
    Posts
    464
    Offline
    Generally agree with what MarcLager said. A quick look at that forum indicates that it caters for a very narrow range of "approved" looks and brands.

  10. #620

    Trend Setter
    Join Date
    Oct 2012
    Posts
    415
    Offline
    Quote Originally Posted by MarcLager View Post
    What style? A quick browse in that What are you wearing-thread reveals a severe lack of style in general, and most posters seem to focus more on brand than anything else.

    I like this forum, because the general style here is a bit more refined and sophisticated, yet open minded, and the tone is civilised. If I wanted random abuse from people who think shouting louder makes you more right, I'd just go back to high school, wouldn't I?
    Seconded. Fashionbeans may be less active but its a friendlier and more constructive community.

+ Reply to Thread

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts